20 april 2010

dagen, ett fantastiskt kalas, samt underbara människor

Har idag tydligen hunnit med en massa nu igen. Som någon påpekade här idag. Men jag har först blivit väckt av min numera enda "sambo", plus två av mina förra "sambon" via telefon. Riktigt najs! Senare blev det skola och modde, första delen av lektionen diktade jag ihop några oseriösa dikter, sedan när jag skulle sitta och läsa en bok satt jag nog bara och diskuterade med S, inte så illa det inte. Trevligt var det iallafall.

Fick sedan dagens första present: en "huvud massör" och blev sedan masserad i ca 20 min. Riktigt skönt! Sedan matte, och läran var nog inte riktigt med idag, vi skulle lära oss ny teori, men vi blev tvungna att rätta honom några gånger, och sedan blev en hel del bara fel för honom, stackarn. VId maten sedan blev det nog inte mycket ätit. Efter det blev det att cykla iväg till besiktningskontoret för att skriva teorin till körkortet.

Själv trodde jag att jag var underkänd lite efter halva på själva teorifrågorna, men sedan när jag var klar visade det sig att jag endast hade ett fel, och det felet på bilderna. Hm, najs. Cyklade sedan in till stan igen, upp för att byta cykel, fara till bilskola för att köra en av de bästa körgångerna, om inte den bästa. Föra cykeln till matkahuolto för transport till Åbo.

Väl klar med det for jag snart hem med en sväng via butiken för lite mat. Hemma började man då med förberedelserna för kalaset, och vilket underbart kalas det blev! Mera, mera, mera!! Min kladdkaka tog ganska så snabbt slut, och sedan en hel del annat också. Super gemenskap, underbara människor, och helt underbart!

Nöjd, så armades nöjd är jag. Talade dessutom med An en del sedan under kalaset, och fick nog en hel del att tänka över. Vi får se vad jag gör, en del av det skulle vara riktigt frestande faktiskt. Hm, vi får se, jag måste rådfråga först, hur jag ska göra.

Nu ska här läsas ett stycke slutarbete som jag ska bedöma kort imorgon. Sedan sängen. Gonatt! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar