31 maj 2010

minigolf, gemenskap och människor

Kan bara konstatera att jag redan har tappat begreppet över vilken veckodag det är idag. Måndag, visst? Jo, det måste det vara. Har idag förundrats över barns logik. Syrran åt idag en nami-nami till efterrätt, och hon tog en med smaken av vanilj och äppel. "Ja, den vill jag ha!" utbrister hon när hon får syn på den i lylskåpet och tillägger därefter "fast den e no int så god" Jag frågar då förbryllat varför hon har köpt den (eftersom det var hon som valde sort), varpå hon svarar "för att jag tycker om den".

Ja, logiken är slående för barn, men jag följer nog inte alls dessa tankegångar. En annan sak som jag kom fram till idag, min andra dag tillbakaflyttad, är att jag kommer glömma bort hur man använder sarkasm, för sarkasm tycks inte fungera alls här. En annan sak jag kommer att sakna är riset/pastan/potatisen till maten. Här körs det tydligen starkt på en biff med sallad. Sallad. Inget fel på salladen, men jag saknar riset/pastan/potatisen.

Nåja, igår sov jag rätt så länge, lagade mig klar för sion, konstaterade att jag hade en stor del av mina "nödvändiga saker" i en bil som befann sig en timmes färd bort. Det kallar jag igenomtänkt. Nåja, efter gudstjänsten blev jag och sitta en bra stund med lite olia människor, men till sist bestämde vi (jag och Edith) oss för att se film en annan gång och fara till Olins, där det idag hölls "efterfesten" eller hur vi annars skall beskriva det sådär ganska snyggt. Fin gemenskap med popcorn, diskussioner och kortspel, samt rabarberpaj.

Idag har jag börjat packa upp en hel del saker och ordna i mitt rum. Har även idag slagit av en (stor) del av min stortånagel, som jag sparkade sönder i fredags. Aj. Sedan for jag en halv sju in till stan till Edit. Tanken var att vi skulle se på film, men hon hade blivit tillfrågad om hon ville komma med på minigolf med några andra, och vi bestämde oss för att en så fin kväll som denna göra det istället. Film kan man alltid sen en rengning kväll istället.

Så vi for på minigolf med Jonas, Davud och Jennie. Hade det riktigt revligt, trots att de flesta (inte jag) började frysa efter ett tag, men vi hade det riktigt trevligt. Tack för en finfin kväll!

Imoron skall jag påbörja min praktik, och efter jag jobbat klart imorgon skall här städas lite innan jag styr kosan till Purmo för att agera fotograf när jag skall ta Sofis studentbilder. Jaiks! men jag hoppas att det går bra. Måste bara komma ihåg att ladda kameran först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar