31 juli 2011

Let your heart lead your life

Det blev ingen uppdatering igår eftersom det blev aningen sent, plus att jag satt i telefon i en timme ännu mitt på natten. Gårdagen spenderades först på Rocklandia en liten sväng för att lyssna till när Emeline sjöng och sedan bar det av till Rosenqvists villa för resten av dagen.

En riktigt skön "hämta-krafterna-dag" ute vid vattnet blev det med mycket sol och värme. Till kvällen blev det att åka till Utterö på ungdomskväll med temat "så ska det låta". Det blev en fin kväll det också, men jag kunde inte rå för att börja tänka på massakern i Norge.

Jag var ju på en lägergård, och den är vid vattnet och nästan hela ena sidan är kantad av vatten. Jag kunde helt enkelt inte låta bli att dra paralleller och tänka på den panik det måste ha varit på Utøya. Om jag blundade kunde jag nästan se människorna springa i panik ner mot vattnet. 

Det blev en skön sovmorgon och sedan jag chillade jag en del innan det blev dags att åka till sion där man fick träffa en massa fint folk och vara med på en mycket fin gudstjänst med en mycket bra predikan om David och att leva efter hjärtat. 

Jag tror dagens ljudtekniker var smått sömnig. 

Kvällen avslutades med filmkväll med en god vän innan det blev dags att återvända hemåt och förbereda sig på en ny arbetsvecka. Den tredjesista. Håller också fortfarande på att leta efter lägenhet. Smått frustrerande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar