18 februari 2012

You touched my heart

Denna lördag känns det som om jag hunnit med en hel del saker. Först var jag på ledarsamling till Sion, sedan åkte jag och Emilia, min gäst, till allkristet och sedan på loppis. Från allkristet fick jag med mig hem The Message som jag drömt om nu ett tag. 

Eftermiddagen spenderade jag hos min far på hans 50-års kalas innan jag mot kvällen åkte tillbaka inåt stan för att laga mat med Emilia. Kvällen sedan blev återigen en filmkväll med glass, godis, chips och limsa - allt det man ska ha på en riktig filmkväll. 

Mot slutet av kvällen så skrev jag äntligen klart min novell: Du rörde vid mitt hjärta. Så småningom kommer den väl upp här också, men ni kan få ett smakprov: 

"...Efter den kvällen spenderade vi varje ledig stund vi hade tillsammans. Jag förstod det inte då, men idag när jag ser tillbaka förstår jag varför han var så ivrig att träffa mig så fort vi hade chansen. Ibland lade jag nog märke till att han inte riktigt orkade med och blev väldigt trött på kvällarna eller helt enkelt blev sittande någonstans och bara stirrade ut i rymden med ett sorgset ansikte. Men varje gång jag frågade honom om det viftade han bort det med ett leende och ännu ett av hans många dåliga skämt..." 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar