4 mars 2012

Friends and family

Varje gång jag kastat ett öga på klockan idag har jag förvånats över att den är så lite. Varje gång hade jag lätt kunnat lägga till några timmar om jag hade följt min inre digitala klocka. Den är ur tiden. 

Idag har jag spenderat större delen av dagen hemma hos mor, först för att förbereda systers släktkalas då hon fyller 11 år imorgon måndag. Sedan åkte jag en sväng till Sion för att få någon fast punkt i mina veckor, och sedan åkte jag tillbaka för att vara på själva kalaset. 

Efteråt förberedde vi även det stundande "barnkalaset", inte för att man kanske får kalla det så för syster, men ändå. Så nu stinker mina händer ballong. Jag har igen i år blivit utvald till lek-tant, vet inte varifrån "tant" kommer, men jag lär ändå ha fullt sjå med tolv stycken 10- och 11-åringar som springer runt och har allmänt mycket energi. 

Kvällen spenderades till sist med mina två kämppisar - äntligen är vi alla hemma igen! Det var ett tag sedan sist. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar