29 juli 2012

Home is where your heart is

I'm home! Borta bra men hemma bäst! Vasa är nog den stad jag älskar och den stad jag alltid kommer att återvända till. 


Började resan hemåt kl 9 imorse och kom till Vasa strax innan kl fyra. Innan hade vi stannat i närpes i några timmar där vi tog oss årets första klädsim i krossen. Riktigt uppfriskande innan vi kom fram till Vasa där det bara blev att kasta i sig lite drive-through mat, packa ur bilen och sedan åkte jag till Sion för att fixa ihop dagens möte. Mötet var bra idag, predikan rekommenderas - än en gång,  och den går att hittas på Sions hemsida. 


I övrigt har det varit en riktigt utmanande dag, en dag som prövat mina nerver, mitt tålamod och mitt humör. En bil vars växellåda bråkar, en stereo som strejkar emellanåt, stress och strul med bankterminalen i Sion och borttappade nycklar i all "nu-börjar-mötet-och-jag-har-saker-att-göra-ännu" -stressen. Nycklarna hittades senare ovanpå ett kylskåp efter en god stunds funderande och letande. 

Men trots motgångar och utmaningar har det varit en helt fin dag. Fick i alla fall avsluta den ute på balkongen med en bra bok medan solen sakta sänker sig över staden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar