29 september 2014

September, you've been though

En dos ärlighet fick ni här för en vecka sedan, men tänkte att ni också vill ha en "ordentlig" uppdatering. Så, håll till godo och här kommer septembers händelser på rad! 

Största delen av september så har ockuperats av skola och skolarbeten. Ett fullspäckat schema med 8h i princip varje dag med intensiva studier gör sitt på både ork och humör. Deadlines har bytt av varandra och läxorna har igen hittat in i min vardag. 

I början av september blev det flera kvällar i Sion med Severin-möte, Israelmöte och Uprising som skulle fixas (media). Kurser i Pressjuridik, pressfoto, språkworkshop och skriven journalistik har bytt av varandra. Ett studiebesök till Vasabladet har vi hunnit med och i fredags brummade vi också iväg till Jakobstad på studiebesök till ÖT. 


Under dessa veckor har jag intervjuat och fotat diverse av mina vänner för olika skoluppgifter. Bland annat har Simon ställt upp som fotoobjekt mer än en gång och så har Jakke&Sannah ställt upp på olika intervjuer. Jag har dessutom redigerat bilder, skrivit artiklar och börjat fundera vad vi ska skriva för reportage till Vasabladet och ÖT. 


Vi har haft någon filmkväll hos grannen, varit på fin lunch med härligt sällskap då vi bland annat diskuterade församling. Jag har klättrat på tak för att få läxorna gjorda, varit för snäll och agerat chaufför mitt i natten då jag egentligen låg och sov, och varje söndag har jag en "läges-check" med mina gamla kämppisar som nu bor i Umeå och Göteborg. 

Nu i helgen har vi också haft en ENCOUNTER. Något som jag själv varit initiativtagare för. Ett riktigt härligt dygn med lite mer än 30 ungdomar och unga vuxna ute vid Vassor. Vi fokuserade på Gud, lovsång, gemenskap och kärlek! Vi hade kvällsmöte, umgicks på kvällen och somnade till regnets smatter mot plåttaket. På lördagen hade vi morgonjomppa, lovsång och undervisning.


Efteråt avslutade förmiddagens pass med diskussioner i mindre grupper då vi även bad för varandra. På eftermiddagen var det tävlingar o.dyl som gällde i regelrätt Vassor-anda! Vi byggde stenåldersmonster, hade jeopardy och stafett. Galet mycket skrattande och en grymt härlig och lyckad helg!

Efteråt var jag smått trött och det slutade med att jag sov 16h natten till söndagen. Har ännu inte helt repat mig och är ganska slutkörd ännu. Mest kanske från de intensiva studierna och det hektiska schemat. Men, det går väl an. En härlig helg var det och nu får jag se fram emot en roadtrip till IKEA denna lördag! 

1 kommentar:

  1. ENCOUNTERN var helt fantastisk, är väldigt tacksam för att du fick denna ide :) tack

    SvaraRadera