26 januari 2015

Pampona: Knorr på verkligheten - del 1

Ibland kommer livet i vägen. Ni vet, när man har så mycket att göra att när en lugn stund kommer så bara faller man ner på soffan/sängen och blundar. Andas. Några minuter tills det är dags att studsa upp igen och ta sig an nästa punkt på schemat. 

Ursäkta mina dåliga uppdateringar, men ni kan ju trösta er att jag har fullt upp med att leva & hinna med vardagen. Jag har länge tänkt att jag ska visa er den film vi gjorde i skolan här innan julen; Pampone. Och sen förstås lite uppdatering kring slutet av 2014 och hur januari varit. 

Tankar och funderingar som ännu inte hittat ut på bloggen - tills nu. Jag tänkte i alla fall visa er den första delen av två: Pampona - Knorr på Verkligheten. Till uppgiften hör att det ska finnas med Pampona/Pampone (maffiaboss eller dyl. - filmens huvudkaraktär), pampasspriten, pampasgrisen och en jakt av något slag.

En stumfilm som varje medieettor gör på ÅA & är den introducerande delen på TV-journalistiken. Detta är alltså resultatet av tre veckors arbete. Från varken manus eller idéer och noll kunskap om i kamerorna/filmande/klippning till detta. Så - vi är väldigt nöjda med vad vi åstadkommit på roughly 14 dagar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar