27 juni 2010

SC10 - Europa väntar!

Om mindre än ett dygn kommer jag att befinna mig i Estland, och inte komma tillbaka till Finland på ca 4,5 veckor. Från Estland kommer vi att köra vidare genom Lettland, Litauen och till Polen där vi kommer att sova en natt. Vidare kommer vi att köra genom Slovakien och Ungern innan vi till sist kommer att vara i Kroatien. Där kommer vi att vara en tid innan vi far vidare till Bosnien. Vi kommer då att fara några gånger fram och tillbaka mellan Kroatien och Bosnien innan vi den 25 eller 26 juli styr kosan hemmåt igen. Kommer då att vara hemma igen någon gång den 28:de.

Jag tror denna resa kommer att bli helt fantastisk. Dessutom får man ju resa tillsammans med 17 fantastiska människor! Det känns fortfarande tungt att man faktiskt skall åka iväg nu, men det blir nog bra. Kommer att sakna alla här hemma, alla vänner och familjen. Inte hjälper det att man igår såg flera kompisar från klassen som man inte sett på länge. Det finns många saker som kan hålla mig tillbaka, orsaker till varför jag hellre skulle stanna hemma. Jag är dålig på avskled. Tur är väl att man kommer tillbaka, och allt är bara för en tid.
Nu är jag då på väg. Väskan är nästan packad, bilen är snart packad, och imorgon kl 11.00 skall en del av vårt team samlan utanför sion och packa slepkärran och bilen, och sedan starta färden neråt mot Helsingfors. Där väntar resten av teamet, och lite mer utrustning. Kl 10 far båten mot tallin, och sedan när vi kommer fram fortsätter vi direkt resan neråt genom Europa.
Ha en fantastisk sommar allihopa! kom ihåg att följa med vad vi gör på http://www.teamaction.org/!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar