4 juli 2010

Osijek, värme och teamliv

Hejsan där hemma! Hälsningar från ett soligt och varmt Osijek! (Kroatien).

Livet det rullar på, och jag kan inte annat än att njuta! Teamlivet är något jag tycker alla ska prova på! Jag njuter så mycket jag kan, av omgivningen, konserterna, människorna (både lokala och vi i teamet). Det finns så mycket att njuta av. Det enkla att bara få berätta sin livshistora och hur Gud har berört en i sitt eget liv. Fantastiskt.

Vi befinner oss då i Osijek, och vi har nu varit på resade fot i en vecka. Kom fram i tisdags hit, och har sedan det haft lite undervisning för de lokala, haft konserter, och haft det allmänt roligt och svettigt. Det är varmt här, över 30 grader varje dag tror jag, och jag har nog inte behövt frysa på denna resa alls.

Det är så mycket jag skulle vilja berätta om, bilresan ner, den gången när Lukke nös och nästan skrämde ihjäl ett affärsbiträde, glassen vid floden, turerna in till stan, flippandet på kvällarna och mornarna, drama, övningar, skratt, "vattenkrig", konserter, chill vid poolen. Och så mycket mer! Det finns som sagt så mycket att berätta! Livet är underbart, och jag ångrar inte för en sekund att jag kom med på denna resa!

Ah, jag stormtrivs, och idag hade jag mitt första vittnesbörd på denna resa, och det var inför några hundra pers, eller hur många som nu sedan befann sig på poolområdet där vi hade konserten. Tycker om konserterna, och nu börjar man komma in i systemet också. Människorna lär man känna allt bättre, och ja, jag saknar ord. Det enda tråkiga är att vi har haft några pers sjuka här, och nu har den siste hamnat in på sjukhus. Inte najs, men vi har en stor Gud, och allt blir bra.

Imoron har vi vår första lediga dag, och vi är lediga hela dagen, vet inte riktigt hur jag skall spendera all den lediga tid man får, men nog hittar vi på något. Vi kommer även att befinna oss i Osijek nästan en vecka till innan vi beger oss till Bosnien.

Ha det bra där hemma, och ni vet väl att ni är helt fantastiska! Saknar er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar