28 augusti 2010

Nothing compares to Your embrace

Denna dag kan också gå under samma rubrik som gårdagens, men. Vi har inte gjort så mycket idag egentligen. Sov ganska länge, for sedan in till storstaden, vår vackra men idag mulna huvudstad. Vandrade runt där lite medan vi funderade på vad vi skulle hitta på.

Vi navigerade oss till fila, efter lite om och men. Vi virrade runt lite till, talade och gick på lunch. Chillade, och till sist tog vi oss tillbaka till tågstationen och så småningom Karis. Väl "hemma" igen, eller, ja mitt hem denna helg, så bänkade vi oss i vardagsrummet och såg film och serier.

Jesus är rätt så fantastisk. Nothing compares to Your embrace. En sak från gårdagens ungdomsmöte lämnade kvar hos mig. Eller flera egentligen. Men en av dem var att när vi ber, varför ber vi? För att umgås med vår far, att bara få vara med vår frälsare, eller för att få något. Varje gång vi ber, ber vi för att få något? Det borde ju inte vara så här. Jag vill tacka Honom för att han har räddat mig, för att han känner mig, och älskar mig för den jag är. Jag tror Gud vill ge oss vad vi ber om, bara vi har hjärtat på rätt ställe. Vi är inte med våra vänner bara för att få något av dem, utan vi vill också bara spendera tid med dem, umgås, prata. Så borde det vara med vår relation med Jesus också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar