20 september 2010

Draw me close in Your arms

Dagen där inget riktigt blev som det skulle, och kontrollen av tid och rum var helt åt skogen. Det var nog en fin förklaring på dagen tycker jag. Fast kvällen kanske inte riktigt inkluderas i den sammanfattningen, eller vad vi nu skall kalla det. 

Inledde dagen med en liten försovning, fast det var ändå inte en så stor grej, enda konsekvensen blev väl kanske att jag glömde ta med en sked till dagens studentskrivningar. Men med lite fantasi ordnade sig det hela ändå. Idag var det då den skriftliga delen i det engelska språket som gällde. Efter att jag skrivit färdigt for jag hem via och sedan till skolan för att tigga lite sen lunch av vår fantastiska köksa. 

Hemma igen gjorde jag nog inte alls så mycket, såg på NCIS, och råkade somna. När jag senare vaknade upp kände jag mig grymt disorienterad och hade ingen aning om vad klockan var. När jag väl såg vad den var tyckte jag att den var på tok för lite, hade ju mycket tid kvar att slå hål på denna måndags eftermiddag. 

Min räddning blev väl kanske när jag insåg att vi hade cell idag. Det var bra. Det kan behövas att komma bort hemifrån allt nu som då. En riktigt bra kväll blev det sen sist och slutligen med fint folk. När jag kom hem senare hade vi en gäst, så jag lämnade i vardagsrummet och diskuterade lite. 

Har fått tala med en av mina många saknade vänner idag, så det värmde nog att få kontakt igen. Borde faktiskt bli bättre på att ta kontakt med människor. Inte kan det ju vara så svårt. Fast jag vet nog, det är jag själv och mina tankar som stoppar mig. Borde egentligen inte vara så, för jag vet att de tankarna inte är sanna. Det var fel. 

Det är något speciellt när man kopplar en speciell doft/lukt till ett specifikt minne, eller då en specifik låt till ett skilt minne. Har nu virat in mina burkar och dylikt i silvertejp till studentskrivningarna, så nu kommer jag alltid att förknippa den lukten med minnet av när man sitter i den där salen och skriver sina svar. Ett annat exempel jag kan dra här ur rockärmen är låten I Receive av Israel Houghton. Till den låten förknippar jag sommaren och SC10 (summer challenge). Och ett speciellt minne är när vi är ute på en längre resa i bilarna, och jag ser ut över det sköna lanskapet med de höga bergen i horisonten, solen skiner och feelisen är på topp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar