18 september 2010

I wanna be where You are

Studentskrivningar är egentligen ganska så konstiga. Fast nog var det ganska kul att sitta där, skriva lite och  lite nu som då äta lite godis, eller vad man nu hade med. Jag hade med tre gånger för mycket, men för att se det positiva i det hela är väl att dels så vet man till nästa gång, plus att man har något att äta när man kommer hem då också. 

Efter skrivningarna blev det en lite ändring i planerna. Mitt i allt hade vi två från skolan som skulle komma och filma i vår lägenhet till en video som skolan ska ha. En reklamvideo för skolan kan man väl säga. Vi hade nog ganska roligt, åtminstone jag, fick många komplimanger om lägenheten också. Fast, ja, det var nog fart på oss när jag kom hem. Heh, vi hade 25 minuter på oss att städa och laga lägenheten representabel, och ja, det var en hel del som skulle fixas. Kul hade vi, men var helt färdiga sedan, men klara blev vi faktiskt, om än i sista stund. 

Sedan senare på eftermiddagen fick jag trevligt besök, och vi satt väl mest och talade tills jag skulle börja fara mot sion och förbereda powerpointen för kvällens SuperFridayChurch. När jag sedan kom dit var faktiskt allt redan ordnat, så jag hade inte så mycket att göra. Mycket nytt folk var på plats sedan när vi började, och vi var ganska många igen. Jag gjorde reklam för powerpointen eftersom vi börjar vara ganska få, och under mötet kraschade programmet vi använder tre gånger. Tre! Stort tack till M som hjälpte mig! Ingen av åskådarna lär ha märkt något, men vi bakom datorerna var desto mer stressade samt frustrerade. 

Men det var ett bra möte, ett starkt möte och dundrande bra lovsång! Feelisen var på topp och de flesta av de närvarande ungdomarna dansade och hoppade nedanför sen till lovsången efter predikan. Feelis med andra ord. Många skratt, stor glädje. Fast mitt i den glädjen fanns en saknad. Önskar ni var där också .

Tiden går snabbt när man har roligt. På kvällen när jag var hemma igen kom jag att tänka på studentskrivningen, och det slog mig att det faktiskt var tidigare på dagen, på morgonen, konstigt. Nu känns det ännu mer avlägset. 

Idag får det bli en dag med inget program, chill och film. Fast om någon vill hitta på något är det ju bara att ringa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar