9 september 2010

My heart will sing, no other name, Jesus!

Jah, för andra gången denna månad så det första jag gör ät att slå huvudet i blombrädet. Bra början på dagen. Skolan var tung, jag som trodde att studentskrivningarna började först nästa vecka. Idag har vi skrivit en läsförståelse, skulle ha haft två hörförståelser, men den andra blev det inget av pga. slött internet.  

Imorgon skall vi spendera fyra härliga timmar åt att skriva tre textkompetens-svar. Woho! Nåja, sen är det helg i alla fall. Idag kunde jag även konstatera att objektivet till min kamera är sönder, inge fotograferande på ett tag med andra ord. 

Vi kan då summera denna dagen med att det inte har varit någon bra dag. Skulle verkligen behöva träffa nå folk denna helg. Någon som vill hitta på något?

Något som jag dock har lärt mig uppskatta är vår "kvälls-vana"; vi sitter i köket med våra datorer. Nåja, vi e alla lika osociala, men vi är tillsammans i alla fall. Vi sitter inte på varsitt rum bakom en stängd dörr i alla fall. Det är hemtrevligt. Det är gemenskap, en sorts i alla fall.

Plus att ha vänner som står nedanför köksfönstret är alltid najs! Mera gäster till folket! Eller åtminstone hem till oss!  Vår ringklocka är fortfarande till för att användas. Tänk ändå att det är så enkelt att uppmuntra någon. Att få någon på bättre humör. Har tänkt på det flera gånger. Till exempel när vi var nere i Bosnien började vi leka med en lampa och min kamera på Lukkes initiativ vilket resulterade i ganska så schyssta bilder, och mitt humör var mycket bättre. 

Ibland är vänner helt oslagbara! Tycker om er!

A true friend is an angel sent by God
A true friend stands by your side through the good and the bad
And loves you when you don't even love yourself

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar