3 oktober 2010

Like the rising sun that shines, awake my soul and sing

Det blev en riktigt bra dag idag också. Aningen trög start kanske, men den var behövlig. Min ena kämppis befinner sig just nu troligen på Kreta och kommer vara där i en vecka. Så vi är nu bara två kvar här hemma. Konstigt. 

Idag har jag intervjuats för KorsetsBudskap och efter det bad pastorn mig att sopa golvet i aulan i sion. Intressant, och jag som egentligen hade lite bråttom eftersom jag hade planerat att hinna hem och byta om ännu innan gudstjänsten började. Men jag moppade golvet och jag tömde roskisen innan jag slängde mig in i bilen och åkte hem en sväng innan jag skulle tillbaka. 

Gudstjänsten var bra, predikan var bra. Fick en skymt av min vän från nyland innan han senare försvann iväg till tåget. Efteråt blev vi bjudna till B på film, så det blev dagens kvällsprogram. Jag och S åkte hem en stund för att få lite mat i oss och fixa lite läxor innan vi sen för andra kvällen i rad for till B och såg film. Den andra filmen var enligt mitt tycke bättre, men filmsällskapet denna kväll var inte helt samma som igår, men även detta var bra. Lite fler var vi också. 

Helgen har nog varit riktigt bra. Många samtal och återseenden, glädje, gemenskap, film, samtal med dem som befinner sig längre bort, och en känsla av att höra hemma. Det är precis här jag skall vara just nu. Jag trivs och älskar mina vänner, var än de befinner sig i landet eller jordklotet. Saknar dem gör jag också, men att älska någon hör ihop med att sakna någon, de kan inte existera utan varandra. Finns det kärlek finns det saknad. Finns det ingen saknad finns det ingen kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar