26 oktober 2010

You took my hand and touched my heart

Somnade ett tag efter att jag kommit hem. Är väl ännu på minus på sömnkontot efter helgen. Brukar inte drömma så ofta, men denna gången gjorde jag det. Jag drömde mig tillbaka till Helsingfors och Fila. Det var skönt att vara tillbaka där, fast jag inte var där. Jag trivdes nog. 

I min dröm var jag då till Fila, och jag skulle nu få möjligheten att lära mig deras multimedia. Fy vad roligt! Riktigt spännande var det också. Någon som missat att jag gillar teknik? Nå, det gör jag. Det ända dåliga i min dröm var att den som skulle förklara hela systemet till mig var inte på plats, så jag var ensam, men var ändå tvungen att förbereda allting till en gudstjänst en timme senare. Det hela löste sig nog på något vänster och min "lärare" dök nog upp senare. I drömmen fick jag även träffa en massa finfina människor. 

Under kvällens gång är det en massa tankar och funderingar som kretsat runt i mitt huvud. Vissa mer relevanta än andra. Som att alla inlägg i min blogg tenderar att bli väldigt långa. Eller som funderingen över hur de som idag är i unga vuxna, hur kommer de att klä sig som pensionärer? En konstig tanke jag vet, men den slog mig när jag var och handlade idag. 

Talade med en av mina nära vänner idag också. Enligt mig ett mycket givande samtal. Många tankar och funderingar. Jag tycker om när jag får tala med mina vänner, och inte bara sådär ytligt, som att vad man gjort idag och bara snabbt om hur man mår, och i många fall slutar samtalet där. Så vill jag inte att det skall vara. Jag vill kunna dela livet med mina vänner och skapa det förtroende så de känner att de kan dela sitt liv med mig. Jag kan inte dölja mitt hjärta för andra människor, för det finns till för dem. 

A friend is someone who loves you when you don't even love yourself.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar