24 november 2010

Believe in what your heart is saying

Det är en så fin stämning, så skönt. Jag vill inte lämna detta. Fast, det är dags att blåsa ut ljusen och gå och sova. Har haft en riktigt fin kväll med S då vi har sett på "The Polar Express" och skaffat lite julkänsla. Har sett filmen på datorn, och som enda ljuskälla i rummet två levande ljus som spridit sitt varma sken i rummet. (Denna låten är mycket fin, och är från filmen, och lyssna även på de andra, många av dem är riktigt bra. Jul.)

Det är fint med levande ljus, speciellt när man vet att om en månad och en dag är det julafton. Snön svävar ner mot marken, ingen brådska, och väldigt fridfullt. Har snart alla julklappar planerade, och endast några som jag skall skaffa ännu, samt några som jag skall laga ännu. Men det är bra på gång.

Fick ett mycket trevligt skype-samtal från Norge sent på kvällen efter att vi avslutat vår filmkväll också. Spillde lite stearin på min mycket fläckiga matta, men det är bra, för nu kanske den faktiskt kommer att bli ren, eftersom jag nu måste göra något åt skrället. 

För den som vill veta så är saker och ting bättre nu. Jag mår nästan bra igen. Vad skönt. Nu får vi bara hoppas att jag hålls frisk också eftersom mina två kämppisar är sjuka, igen. Feber. Jag har nog inget som helst behov av att få feber, jag klarar mig helt bra utan. Vad som är glädjande för mig är att under den tid mitt "mående" var ganska så botten så hölls mitt humör relativt bra uppe. Jag försökte i alla fall. Tänk på kärleken man får från sin omgivning. Den finns där, man måste bara öppna ögonen för att se den, det kan vara ganska så svårt annars. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar