12 november 2010

Your love never fails

Veckans längsta dag börjar vara till ända. Fredagar har en tendens att vara väldigt långa. Fast på ett bra sätt. Idag har man hunnit med fyra timmar skola, tentskrivning, chill, skjutsande av kämppis, inhandlande av gåvor inför helgens förlovningsfest och farsdag. Ett skönt SuperFridayChurch, fina samtal, en söndrig baklykta på stackars skrutten och pizza med finfina människor. 

Det vad dagens saldo. Och ja, jag är nu en baklykta fattigare när det gäller min skrutt. Jag gjorde inget, jag hade bara parkerat bilen, helt lagligt. Nåja, sådant händer, och inte kan man ta det så hårt. Ingen skadades, och vem vet? Det kunde vara värre. 

Har kanske inte så mycket att tillägga om dagen. Några filosofiska tankar har jag väl inte direkt heller. Det har nog varit en bra dag. Är väl bara aningen trött. 

Låt oss inte tröttna på att göra gott.
Ty när tiden är inne får vi skörda, om vi inte ger upp. 
Låt oss därför göra gott mot alla människor medan vi har tillfälle, 
och framför allt mot dem som delar vår tro.
(Gal 6:9-10)

Kärleken tar vara på varje tillfälle att göra gott, och tänker alltid på att vara till välsignelse för andra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar