1 januari 2011

I see lives changing

Första dagen på det nya året är snart förbi, nu står man verkligen på tröskeln och har ett helt år fullt med möjligheter framför sig. Vad månne man hitta på detta år? Fullt med möjligheter. Bara att satsa och ta första steget. 

MVV är snart över, och jag bävar lite. Det betyder att man måste lämna alla människorna och åka hem. Det är så många som man inte kommer att träffa på så länge. Dels blir det nog helt skönt att fara hem också, inge mer stress med multimedian och sömn! Jag har nog alltför lite sovtimmar på mitt konto just nu. Och en kombination på sömnbrist och att vara tvungen att vara skärpt hela dagen och ha huvudet på skaft hela tiden är inte så bra. Eller det blir inte så bra helt enkelt.

Jag ser människor runt mig, skrattande, gråtande, funderande, samtalande, allt. Jag ser liv förändras framför mina ögon. Folk berörs och stämningen är alldeles fantastisk. Det finns de som ser ut att behöva en kram, de ensamma, men egentligen är de inte ensamma. Det är väl det som är så fint. 

Själv då. Ja, det har jag inte kommit fram till ännu. Totalt kaos. Det är nog en bra förklaring. Vet varken fram och tillbaka, desto mindre vad jag skall göra åt det hela. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar