15 januari 2011

There's always gonna be another mountain

Jag har nästan kommit fram till vad jag vill göra under min praktik, och sett efter med platsen också att det fungerar. Jag har valt ut ett antal helger när jag kan åka och hälsa på en massa fint folk i nyland, nu återstår bara att välja. Ska bara höra mig för lite ännu innan jag bestämmer mig. 

Nästa fråga, en fråga som jag redan har hört oberäkneliga gånger är vad jag kommer att göra nästa höst. Vart jag skall söka. Det är en fråga jag inte har ett svar på ännu. Inte heller vad jag kommer att göra i sommar. Men de svaren kommer väl med tiden. Hoppas jag. 

Jag blickar framåt, men just nu har jag inte så många drömmar att uppfylla, visioner som jag vill nå. Eller jag har några, men de drömmarna är just nu i händerna på andra. Till stor del. Så, även det kommer med tiden. Hoppas jag. Trots detta vill jag poängtera att man behöver ha drömmar och visioner. Något att sträva till. Detta gäller även en annan sak; man behöver ha saker att se fram emot. 

Jag har redan sagt det några gånger, men jag säger det igen bara för att jag känner det så starkt. Denna vår kommer att bli helt fantastisk, även om jag inte vet allt som kommer att ske, men jag bara vet att den kommer att vara fantastisk. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar