14 januari 2011

God I long for more

Det är nog ett tag sedan jag skrattat så här mycket på en dag! Det började på väg till skolan, fortsatte under hela dagen, med undantag av lektionerna, men annars hela skoldagen. Hemma igen tog vi det lugnt ett tag och såg på film jag och min ena sambo. Fast en och annan skratt-attack var väl inblandad där också. 

Sedan blev det en impuls-vandring ute i det vackra vädret. Många skratt, och ibland måste man bara få leka i snön. Samt bjuda på sig själv. Skratta högt och väldigt mycket medan man sitter på pizza tillsammans med goda vänner, det har jag också hunnit med idag. Det var definitivt värt det. Och sedan fick vi oss ännu ett till gott skratt, ett av många många, när vi märkte att två små barn vid bordet bredvid satt och iakttog oss samt den yngre skrattade med oss när vi skrattade. Hon hade nog minst lika roligt som oss. Sött. 

Sedan blev det årets första SuperFridayChurch. Fy vad det var bra! Många människor, låtar från Action, dansen från MVV, gemenskap, en riktigt fin predikan samt att man fick höra en massa låtar från MVV som nu har blivit mixade och till sist ett mycket överraskande uppdykande av en vän från nyland. Och det är så skönt! Jag är även tillbaka på ett till plan insåg jag idag; jag bad för en vän idag, och jag har inte direkt bett för någon sedan teamet. Score!





En mycket fin dag med fantastiska människor, överraskningar, snö, pizza, skratt och åter skratt, lovsång och lycka. Ibland är nu livet helt och hållet underbart! 




1 kommentar:

  1. TACK för en väldigt bra dag! De behövdes, mer sånt! :)

    du e fin <3 :)

    SvaraRadera