6 februari 2011

All things work together for my good

Anser mig ha valt helt rätt när jag valde att stanna i Helsingfors lite längre och då också hinna fara på gudstjänsten i Fila. En bättre avslutning på en lugn och helt fantastisk helg får man inte! Man skall ha lite omväxling ibland, och det var nog väldigt intressant att se hur andra församlingar fungerar. Väldigt fint och många vänner fick man också träffa innan man steg på tåget mot Vasa. 

Min mening med helgen var att träffa folk, men också att komma bort från vardagen och all skola nu innan studentförberedelserna och skrivningarna börjar på riktigt. Helgen fyllde gott och väl sitt syfte och jag känner nu att jag kan återvända till skolan med nya krafter. En bonus var ju att få några nya bekantskaper. 

En liten sak stör mig dock; när man inser att man har sitt hjärta på två olika ställen. Hur irriterande som helst! Och jobbigt. När man har så fina vänner nere i Helsingfors och man saknar dem stup i kvarten, medan man själv bor i Vasa där man också trivs hur bra som helst! Eller, jag trivs hur bra som helt på båda orterna, inte för att jag själv bott i Helsingfors, men jag kunde bra vänja mig. 

Men jag borde inte alls klaga, jag är omringad av helt fantastiska vänner och man är älskad för den man är. Det plus att gå genom livet tillsammans med Jesus så är det bästa man kan få här i livet. Livet är allt underbart och det är vännerna också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar