5 februari 2011

Just to see you face to face

Dag två i det vackra och aningen slaskiga Helsingfors är över. Mina fötter är äntligen torra efter ungefär 8-9 timmar av sunkighet. Inte är det lätt när det är slaskigt och skorna inte riktigt håller måttet. Plus att man då måste ha på dem hela tiden. Men, det är värt det. Definitivt. Denna helgen kommer jag att leva länge på!

Dagen började smått långsamt med chill och en riktigt lyxig frukost. Sedan blev det lite jagande efter några nylänningar man kunde hitta på något med, men jag insåg ganska snabbt att de inte är så världsbra på att vara online, så det blev den hederliga telefonen till sist. En film hann vi även se och sedan tog jag mig in till centrum med spåra själv(!). Det var nog intressant alltså, och kul. 

På lunch/middag med en vän med fina diskussioner och "catch up" med varandra och vad som är på gång. Sedan traskade jag iväg mot bion för han skulle iväg och jobba. Vid bion träffar jag snart henne som jag bor hos över helgen och så köpte vi biobiljetter. Sedan strövade runt på stan en stund och jag köpte min tågbiljett hem medan vi väntade på att bion skulle börja efter någon timme. Till sist hamnade vi på ett café och satt där och talade. 

Att fara på bio i Hesa är inte dåligt det inte och en intressant erfarenhet. Bra film var det också. Efteråt tog vi oss hemåt och mina sunkiga strumpor åkte snabbt av. Det är gånger som dessa som man lär sig uppskatta torra strumpor. 

Sista dagen på en helt fantastisk helg är snart här men än är det inte slut! Gud är god och vilka fantastiska vänner man har! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar