8 februari 2011

I will fight for you, would you fight for me?

En mångsidig dag har det varit. Kort skoldag som senare avrundades med ABI-möte och andra roliga ABI-grejs inför penkkis. Ibland bara älskar man sin klass! Hur roligt som helst hade vi medan det fotades och sedan var det nästan som om man var tillbaka i dagis. 

Kvällen och eftermiddagen har bestått av chill, diskussioner, ett sjukhusbesök, bilåkande och umgänge med trevliga människor. Ett tag under roadtrippen trodde jag nästan att jag skulle skratta ihjäl mig. Det blir lite roligt ibland när man umgås med någon som är hög på socker. 

Många tankar har snurrat runt i hjärnkontoret idag, så även funderingarna. Saknaden har slagit till igen med besked och jag kan inte annat än att minnas det fina som varit. Att säga att man vill tillbaka till sommaren är bara början. Jag är också glad över allt som sommaren gav och hur mycket jag lärt mig, fått vara med om och självklart alla människor man lärt känna. 

All den kärlek jag har för mina vänner fyller mitt hjärta och jag märker att hjärtat värker. Saknaden är här. Vänner som man ser alldeles för sällan, vänner som man talar med för sällan. Vänner för långt borta. Aj. Men det är så det är, och jag får leva med det. Se det i alla fall positivt: Jag älskar mina vänner och jag är så tacksam att jag fått lära känna dem och att de vill vara min vän. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar