24 februari 2011

Nothing compares to this love

Jag har kommit fram att jag inte är så bra på att ha läsledigt. Det slutar bara med att jag inte får något läst på dagen, medan jag sedan på kvällen orkar sätta mig ner och läsa. Om man då inte råkar bli utdragen på lite äventyr. 

Så, i min rastlöshet mitt på dagen fick jag inte så mycket läst, men däremot fick jag min biljett ner köpt så nu bär det av på riktigt! Har även fått "bokat" tid till Arcada när jag får fara dit och veta mer om linjen som jag är intresserad av. Så, det blir nog spännande. Jag skall med andra ord ner till Hesa och förvirra bort mig och förhoppningsvis träffa min saknade vän Emilia. 

Dagarna har en tendens att bli väldigt långa när man inte gör så mycket annat än att går omkring här hemma och försöker få studentmaterialet läst. Har nu gått och sneglat på klockan i några timmar och väntat på att den ska bli så mycket att man kan gå och sova. 

Skulle vilja skriva något fint och tänkvärt, men det är lite knapert på den fronten. Istället tar jag och skriver det som sades i ett brev i filmen Letters to Juliet och som jag tycker är mycket fint:

"'What' and 'if' are two words as non-threatening as words can be.
But put them together side-by-side and they have the power
to hunt you for the rest of your life: What if? ...

I don't know how your story ended but if what you felt then was
true love, then it's never to late. If it was true then, why wouldn't
it be true now? You need only the courage to follow your heart. 

I don't know what a love like Juliet's feels like,
a love to leave loved ones for, a love to cross oceans for, but I'd
like to believe if I ever were to feel it that I had the courage to seize it.
And if you didn't, I hope that you one day will."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar