23 februari 2011

I find myself here on my knees again

Kan så smått att dagen varit helt okej. Blev för andra dagen i rad väckt av en och samma person. Ytterst irriterande. Speciellt då man skulle få sova. Men idag så blev jag väckt en kvart innan alarmet gick igång, då var det nog helt färdigt, ingen ordning på något! (egentligen är det inte så farligt att vecka mig, men när det rör skol-saker och jag har ledigt och får sova så är det aningen irriterande!)

Annars har dagen varit helt bra, jag och min vän har talat kärlek och än en gång funderat över vilka som kommer att få vem och så vidare. Kärlek är ett intressant samtalsämne, och man kan inte annat än att hålla med om att det är intressant att fundera över och se vem ens vänner kommer att gifta sig med i framtiden. 

Bestämde mig idag att det blir en till vända till Helsingfors för mig i början av nästa vecka. Så om det är någon i den trakten som vill träffas så är det bara att höra av sig så skall vi se. Ska också försöka slå två flugor i en smäll och besöka Arcada och se vad jag tycker innan jag faktiskt söker dit. 

En annan sak jag bestämt mig för idag var att det nog troligen blir praktik endast i Vasa för min del. Skulle ha varit enormt roligt att pröva på att bo i Helsingfors ett tag, men jag skulle tydligen inte det då i alla fall, det fanns andra planer för mig, men jag tackar ödmjukast dem som erbjöd sig öppna sitt hem för mig under två veckor! 

Som de flesta pappor så har jag inset att min Far där uppe nog än en gång hade rätt, ja, jag var besviken, men jag får ge mig och inse att han än en gång gjort det som varit bäst för mig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar