22 februari 2011

Saviour and friend breathing Your life into my heart

Vilken dag. Först sov jag. Allt för länge än jag egentligen skulle få. Men som jag tidigare har jag nog missförstått detta med läsledigt, eller helt enkelt tappat bort första delen av ordet. Det har varit en helt okej dag, och det går bättre än för någon dag sedan. Igår och i förrgår. 

Spenderade kvällen med finaste Sannah och vi såg en av de bästa "feel goood"-filmerna på länge; Letters to Juliet. Hur bra som helst! Det var bara den där varma och sköna famnen att krypa in i som saknades. Men den var bra! Vi två singlar satt och suckade och log till alla de fina scenerna och all kärlek. Månne det inte bli vår tur snart också. Man kan ju alltid hoppas. 

Dagen har bestått av många funderingar hit och dit, och just nu har jag väl inte kommit fram till så mycket, jag har insett nya saker och detta måste då tas i beaktande. Vi får se hur detta blir. Jag har även stött på nya prövningar och den vår som jag trodde skulle bli så fantastisk ser istället ut att bli full med prövningar och inte alls så fantastisk. Sommaren blir inte heller riktigt som jag förväntat mig eller enligt de få planer jag haft.

Så, saker har vänts upp och ner och skakats om ordentligt. Jag vet inte så mycket nu, och jag försöker ta mig igenom en dag i tagen och försöker möta varje ny utmaning och varje nytt bakslag. För det lär komma fler. Nog är det typiskt, när man äntligen trodde man hade något att se fram emot, något fantastiskt så skall allt slås samman och förintas och vändas till utmaningar och tuffa tider.

Besviken är jag på Gud, men jag måste ändå tro att han vet det som är bäst för mig och gör det som är bäst för mig. "Det jag gör nu förstår du inte nu, men senare skall du förstå". Det är det ord jag går på idag.

Dagens tröst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar