15 februari 2011

Without a friend, what good is life?

Det börjar vankas bröllop på riktigt. Likaså penkkis. Det känns lite lugnare, för på något sätt är det som om en hel del stressmoment är borta. Visst är det väldigt mycket kvar som skall göras, men stressen är nästan borta. Jag tror jag börjar ha allt i ordning inför penkkis och allt jag skall göra inför det. Bröllops- och penkkis- garderoberna är klara. Det enda jag borde göra är att se hur mycket varma kläder jag får in under penkkisdräkten. Det kan behövas en hel del i denna kyla. 

Sitter nu och läser på dagens sista måste - finskatent som skall skrivas imrogon - medan jag med ett halvt öra sitter och lyssnar på min "sambo" som övar brudmarschen och någon annan låt som kommer att spelas på lördagens bröllop. Nu har jag också fått den backdrop vi skall använda under vigseln, så ingen stress där mer heller. 

Veckan känns plötsligt helt överkomlig, men nu ser jag att jag kan hinna med allt jag skall göra. Studenten har dessutom tagit en liten paus och nu är det inte någon fler skrivning på en månad. Plus att friheten är verklighet i övermorgon. Lycka. Nog för att jag kan pusta ut först på söndag, men jag är fri. 

Dagens insikt: Livet blir mycket trevligare när man oftare har kontakt med dem man saknar. Det känns som om de inte är så långt borta då mer, och man får veta hur de har det osv. Håll kontakt med alla dina vänner! Och hur välsignat är det inte när man märker att folk som man bett för börjar må bättre? Vilken välsignelse!

Det finns alltid folk som bryr sig om en, och inte minst Jesus. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar