18 mars 2011

I know You are faithful

En lång dag med många olika delar. Dagen började förstås med en mardröm, en mardröm om min egen studentfest. Fydå! Nåja, nu vet jag i alla fall hur jag inte vill ha min fest. Nåja, till på råge så höll jag på att försova mig, och min fina kämppis som var snäll nog att väcka mig påpekade "ja, men för att du ska kuna ha nån studentfest måst du ju skriv an först". Bra sagt, och så även gjort. Del 6/8 skriven. 

Sedan blev det pizza lagning på kvällen med min andra kämppis och en häftig diskussion om diverse saker vi upplevde dåliga innan vi avbröts av pizzadegens "poff!" varpå stämningen lättade och vi brast ut i gapskratt. Den nu fina stämningen höll sedan i sig hela kvällen. 

Kvällen avrundades runt köksbordet och pizza tillsammans med mina båda kämppisar och en nära vän med många diskussioner och funderingar. En väldigt fin och varierande dag med andra ord. Även om livet är väldigt grå-dystert för det mesta är det just de dagar som är som solglimtar som gör livet så härligt! Det måste väl vara mulet ibland för att man skall uppskatta solen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar