17 mars 2011

God is good, but life's still hard

Har helt tappat uppfattningen om vilken veckodag det är. Inte så stor skillnad egentligen bara jag håller reda på vad som sker imorgon. Imorgon är det nämligen dags för nästa skrivning, och det sko vara illa  att missa.
"So, what are you going to do? -The best I can"

Idag har jag varit lite effektiv igen, resväskan som användes under sportlovet är nu undanstädad och helt urpackad. Diskberget i köket är nu diskad och matlådorna för morgondagens skrivningar är lagade. Jag har också talat med en del vänner och haft en allmänt helt okej dag. 

Många tankar som malt på idag igen och bland annat en kärleks-diskussion med en vän. Nog är det så smått fint att bråka lite med en förälskad person. Fint var det i alla fall, och så även alla andra diskussioner jag har haft idag. Sedan på kvällskvisten hade jag feelis tillsammans med gamla disney-klassiker. Eller snarare diskeny klassikernas soundtrack. Hur kul som helst! Som de filmer man alltid sett på svenska så borde man se på engelska också, vissa grejer är så mycket roligare på engelska! 

Igår hade jag en vän som sade en smått fin sak, eller det ger en i alla fall uppmuntran att fortsätta jobba på: "Jag är grymt imponerad över din uthållighet..jag sko högst troligen gömt mig under täcket efter en dag i dina skor". Inte är det alltid en dans på rosor, men det känns nog bättre när man vet att det finns människor som också ser det man gör. 

Har konstaterats tidigare och så även idag: Vänner är guld värda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar