25 mars 2011

You will always be by my side, as I by Your side

Tog sin kappsäck och åkte ner till Helsingfors. Ja, det gjorde jag, men det höll på att bli en resa endast till Seinäjoki, eftersom tåget från vasa var 15 minuter försenat, men jag kom ända fram, och en fin bänk-granne hade jag också; han sov hela vägen ner, i princip. 

Tidigare hade jag hunnit njuta av min frihet från studentskrivningarna, pantat flaskor (och det första försöket slutade med att vi gick hem igen eftersom vi glömt pantflaskorna hemma), handlat lite och varit på kaffe med farsgubben. Suttit på tåg. Länge. 

Framme i Helsingfors blev det FridayChurch, nya bekantskaper och några fina tankar. Vill se filmen "Invictus", och tre saker att tänka på: 1) räkna alltid med Gud 2) gå den extra milen och 3) låt inte hindren vara ett hinder. Det var fint. Tänk på det, Gud är alltid med oss, räkna med honom i allt, gå den extra milen för en vän! Finns där, älska andra människor och låt inte ett hinder hindra dig från att uppfylla din dröm! Räkna med Gud och uppfyll din dröm tillsammans med honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar