10 april 2011

What tomorrow brings, only time will tell

Det känns skönt att äntligen veta när jag kommer att börja min praktik, dessutom är det ännu skönare att få höra att man får börja med en ledig dag. Inte för att jag får den till godo, men jag får åtminstone en ledig dag efter förra veckans intensiva schema. 

Dagen spenderades först med en slö morgon och film. Därefter blev jag bjuden till farsan på middag innan jag sedan skulle till Sion. Där fick jag sedan veta hur början av den kommande veckan ser ut, men jag har för mig att dessa prektikveckor kommer att bli lite "från-dag-till-dag". Med andra ord att man tar dagen som den kommer och inte så mycket planerade på förhand. Jag vet inte, men det känns lite så. 

Det kommer nog att bli bra, och skönt att man faktiskt får lite extra tid att förbereda inför EC och inte ta all panik och stress sedan dagen före eller samma dag som det hela börjar. Dessutom måste jag åka på ett kalas dagen före det hela börjar. Det brukar ju höra till att födelsedagsbarnet faktiskt är på födelsedagsfesten också. Intressant det där med att man alltid kallar födelsedagsbarnet för "barn", oberoende vad den fyller.

Nåja, om dagen började slött och med film, så avslutades dagen också slött och med film. En fin dag har det varit, och jag tror att den kommande veckan kommer att vara full med utmaningar! Så kommer även sommaren och hösten att vara. Fortfarande ingen aning om hur de ser ut, men jag vet att de kommer att bli fantastiska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar