11 maj 2011

From now on

Idag när jag vaknade på morgonen hade jag planerat att fara till Sion på bön på morgonen. En god vana ska man inte sluta med, och det tänkte jag inte heller göra bara för att jag slutat praktiken. Det ena ledde till det andra, och vips hade jag uppgifter för resten av dagen samt imorgon bitti. Samt ett halvt jobberbjudande. Det är inte illa det. Jag bara vet att från och med nu kommer allt att ordna sig. 

Såg på filmen "Burlesque" idag, den var riktigt bra och jag rekommenderar nog den. En annan sak jag rekommenderar är Emilias blogg, speciellt det här inlägget. Det var väldigt fint, och det stämmer väldigt bra, och om jag bara hade pengar skulle jag hoppa på första bästa tåg till Karis för att hälsa på henne. 

Idag var jag även på en av de snabbaste luncherna jag varit på. Det var ändå en fin lunch med min vän som var på en snabb visit i Vasa. Servitören som jobbar där på pizzerian var vi åt måste dock börja fundera lite om mig. Jag har nu varit dit två gånger sedan söndagen, och varje gång har jag blivit bjuden på pizza. Vem bjuder nästa gång?

Kvällen spenderades åt konstiga diskussioner med vänner där allt från sparris och trafikljus till relationer diskuterades. Och ja, det var en sammanhängade diskussion, tro det eller ej. Vänner förgyller verkligen vardagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar