22 maj 2011

I can't breathe easy

En dag där jag har funderat massor på många olika saker. Alla inte så upplyftande, och det skrämmer mig lite en del tankar jag har. Jag är förbi den perioden i mitt liv då jag tänkte mycket på livet och döden. Men jag antar att när en så ung människa tas ifrån jordelivet så plötsligt antar jag att man börjar tänka en hel del. 

Jag antar att egentligen får jag inte någon rätsida på dagen som varit. Det har varit mycket som ändrats, rädslan över hur mycket som egentligen kan hända och gå fel hela tiden. Tanken på hur sköra vi människor egentligen är. Tanken på hur vi skulle reagera på olika händelser, eller i olika situationer. Rädslan över att förlora någon vän; på ett sätt eller annat. Kärleken till alla medmänniskor jag har runtom mig. 

Dagens person som betyder mycket för mig: Emilia


Emilia var också med på den missionsresa jag var på förra sommaren; Summer Challenge. Vi lärde känna varandra där, och efter ett tag insåg vi att vi fungerar lite på samma sätt. Emilia är en av två vänner jag har som tänker på samma våglängd som mig; vi reagerar lika, tänker på samma saker och så vidare.  Avståndet mellan oss är ett faktum, men varje gång vi träffas är det som om vi aldrig varit på olika håll. Vi har alltid roligt tillsammans och hon har en alldeles speciell plats i mitt hjärta.
      Och Emilia; om jag bara hade pengar och lite tid över skulle jag hoppa på nästa tåg för att få träffa dig och ge dig en stor kram och sedan sätta oss ner på något fint ställe och diskutera i timtals.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar