22 maj 2011

Love Jesus, Love people

Dagen då jag sov länge. Egentligen borde jag ha bakat massor av småbröd till studenten idag, men vi siktar på att ta det imorgon istället. Så, då har jag fått tillbringa dagen i Sion tillsammans med fina vänner, och som avslutning har jag lekt chaufför åt tre närpesbor. 

Jag måste säga man blir lite konstig i huvudet när man sitter i bilen och lyssnar på tre stycken som talar närpesisk halvt i munnen på varandra. Man blir lite mer närpesisk själv. Kvällen har annars varit riktigt bra, har lyssnat på när större delen av skolan haft konsert, den första av tre under deras körhelg. Det var nog riktigt bra, men som ABI är det inte obligatoriskt att vara med. Jag skötte media istället. 

Jag tänker börja sätta upp en bild på en eller flera av mina vänner som betyder mycket för mig här, så vi börjar väl idag då. En av dem höll på att skrämma livet ur mig så jag tänkte köra ner i ett dike idag, och annars kan vi tala om allt mellan himmel och jord, och allt som oftast har man halvt skrattat ihjäl sig varje gång man träffat denna fina människa. Annars en väldigt omtänksam människa med hjärtat på rätt ställe. 

Fina människor! Axu och Kim
Axu, var med på förra sommarens missionsresa, och en vän som man haft mycket fina diskussioner med, vilda äventyr och sjukt många skratt. På sistone har kontakten blivit mer och mer sällan, men en vän som jag verkligen tycker om av hela mitt hjärta. Hon är en av mina vänner som jag när som helst skulle släppa allt jag har i händerna för att finnas där för. ♥ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar