18 maj 2011

I'll be there to the end of time

Idag var jag nästan tillbaka i skolbänken, jag var på mitt första urvalsprov, men detta kompenserade jag med att nu på riktigt börja packa ner allt inför flytten om en och en halv vecka. Så nu har jag 6'st lådor och någon väska spridda i rummet så att man ska gå igenom hinderbanan varje gång man ska någonstans. 

Hyllorna gapar tomma och dammet syns pinsamt bra. Imorgon åker alla lådor och resten av sakerna som ska till Solf denna vända ut i bilen jag får låna av far. Jag skulle få in max tre lådor i min skrutt. Tur att man har föräldrar med paketbil. Det är väldigt praktiskt. Nästa vända, och den sista, blir antagligen dagen före avslutningen. 

Utöver att packa ner det mesta av mina tillhörigheter i papplådor har jag fått prova min studentklänning igen så att sömmerskan vet hur hon ska justera den. Den var nästan finare än jag kom ihåg den. Nästa onsdag får jag antagligen ta hem den och beundra den ännu mera. 

Förutom att lådorna fyllts idag har även min kalender fyllts med urvalsprov, intervjuer, deadlines, möten och saker som ska göras. Börjar snart undra hur man hann med allt när man ännu studerade på heltid dessutom, men svaret är väl att man inte gjorde det. 

Dagens låtar: Blue - "Breathe Easy", "I Can" och "If You Come Back".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar