26 maj 2011

The power of a praying friend

Dagen då man har övat på att köra smidigt, det vill säga, köra så mjukt som möjligt. Inte det lättaste varje gång måste jag säga. Inte när man har ett skåp som står och vajar i bakspegeln hela tiden, och nej, jag kunde inte få in skåpet på ett annat sätt, inte om allt annat jag skulle ha med också skulle rymmas in. 

Eftermiddagen har spenderats hos frissan och hos sömmerskan. Däremellan har "vardagsrummet" åkt ut, och det börjar märkas mer och mer att man snart inte bor här i lägenheten mera. Det känns snart inte riktigt som "hemma" mera. Plus att studentfesten kommer närmare och närmare för var dag som går, och på lördag får vi gäster från USA. Det ni. 

Kvällen har spenderats i fint sällskap, halvt dålig film, mer än en timmes promenad i solnedgången med välbehövliga diskussioner. Tidigare idag var jag även nära att hoppa in i bilen och bara sätta plattan i botten tills jag skulle vara framme vid en mycket fin vän. Jag vet att det inte är lätt, men genom att klara sig igenom det svåra blir man starkare. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar