25 juni 2011

If only one day

Denna sommar vill jag under samma dag/natt få se både solnedgången och solnedgången. I den ordningen. Att få se en dag ta slut och en ny börja. Att bara få känna solens sista strålar i ansiktet, och sedan få se solen stiga upp igen någon timme senare. En ny dag, en ny gryning, nya möjligheter. 

Desto mer fantastiskt skulle det ju då ändå vara om man fick dela upplevelsen med någon. Men det kan jag inte räkna med. 

Jag har sett en riktigt fin film idag. Den är från 2004, och jag vet inte riktigt hur jag har lyckats att missa den. En av de bästa, finaste, mest romantiska och sorgliga filmen jag sett på länge. If Only. Annars har det varit en helt okej dag hemma, det tråkiga är att jag vet precis vad som saknas, och det är inte mycket jag kan göra åt det. 

Men jag tar det inte så hårt. Den tiden för mig kommer att komma. Gud har planerat mitt liv till det bästa, och jag vet att allt är precis så som det ska vara just nu. Det kommer prövningar, tider när allt känns jobbigt, men då är det skönt att veta att det finns ett par trygga armar jag kan vila i. 

Det blir bra. Det vet jag. Nu är det en konferens att förbereda, och ifall någon har en eller två timmar extra, kolla på denna film. If Only

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar