28 juli 2011

Less sleeping, more laughing

Jag har själv sagt flera gånger den senaste tiden att man ska inte planera allt för mycket och allt för tight när man ska göra något. Planera mer öppet och var lite imulsiv ibland. För, egentligen, hur ofta blir det precis så som man planerat? Så blev det inte igår.

Efter jobbet hamnade jag (lite som jag hade anat tidigare) att åka till Närpes en vända innan vi åkte till Gästgiveriet i Solf jag och två av mina vänner för att äta. Matkritiker till vänner så hittade de en hel del fel på maten, men det är väl meningen att man ska njuta av maten och upplevelsen. Det finns matkritiker som jobbar med att kritisera andras mat så att det räcker.

Nåja, grymt kul hade vi, bordssällskapet tror jag hade snäppet roligare. Fast, de fixade underhållningen själva med hjälp av dåliga skäm och udda kommentarer. Servitrisen fick vara med på ett hörn och vi blev hennes bästa kunder den dagen. Det är väl inte fy skam? Både vi och hon hade i alla fall roligt!

Nå, efter middagen hamnade jag på något vänster till Närpes igen där det vankades simning. Vi var några stycken som åkte till Fagerö för att simma. Smått kyligt men uppfriskande. Däerfter blev det lite nattmat innan två av oss åkte tillbaka till Vasa. Fint samtal i bilen hem med en del funderingar, och förhoppningsvis lite vägkost för framtiden.

Trött och helt färdig blev det ungefär fyra timmars sömn innan det var dags att åka till jobbet. Ibland är det smått jobbigt att vara den ända som inte har semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar