24 juli 2011

You are strong enough in my weakness

Har idag vilat upp mig med en skön sovmorgon och sedan en slö start på dagen med chill och film. Sedan blev det dags att så småningom göra sig klart att åka till Sion och få göra en av de saker jag tycker mest om; att vara EventManager. 

Allt gick bra, och det var en fin gudstjänst med härlig lovsång och en väldigt inspirerande predikan! Efteråt åkte jag hem för att få i mig lite mat innan jag åkte iväg till Sundom för att gå ut och gå med en nära vän för att bli ännu mer inspirerad och upplyft.

Är lite orolig för hösten, mest för att jag har ingen aning om hur allt kommer att bli och hur allt kommer att lösa sig. Jag har mina drömmar för hösten, men vi får se hur allt kommer att lösa sig och utvecklas ännu. Måste säga att jag tycker att det är ganska så frustrerande att inget veta, och att det inte finns så mycket att göra; än i alla fall.

Från torsdagens trip till Oravais teater

Kvällspromenad

Kvällspromenad i solnedgången
























Jag kan ännu inte förstå det som hänt i Norge. Mina tankar går till de anhöriga som mist någon kär, till de skadade och till de vars liv fått ett brutalt slut. Jag kan inte låta bli att fälla några tårar när man ser känslorna i de sörjandes ansikten, när man hör de hemska, omänskliga historierna från ön.
Det går inte att beskriva. 

1 kommentar:

  1. tär e ju vi :D
    har du fler bilder? om int du har na emot e sko du jättegärna få skick åt me :)

    SvaraRadera