23 juli 2011

I cry with those who mourn

Idag går tankarna till Norge och allt som har hänt där i fredags. Idag var dagen man fick veta omfattningen om det som hänt, men jag tror att det är väldigt få som faktiskt förstår bredden av det som hänt. Man kan inte låta bli att beröras av så många unga som blivit märkta för livet på Utøya, och förstås de som aldrig kommer att komma därifrån. 

Man kan nog aldrig förstå på riktigt vad de varit med om de som flydde från mördaren på ön, man har läst olika historier, men man kommer aldrig riktigt att förstå. 85 ungdomar betalade med sitt liv, som man vet hittills. Det är väldigt många, som att fem av nio klasser på min årskurs i högstadiet plötsligt gick bort. Som sagt, svårt att begripa vidden av allt. Dessutom var inte dådet på Utøya det ända som hände i Norge igår. 


Själv har jag jobbat, sett på film och vilat upp mig efter en rätt så intensiv vecka med lite sömntimmar. Mellan åskskurarna har jag försökt hålla mig så uppdaterad som möjligt om all information som strömmar från Norge. Idag går mina böner och tankar till de som lämnat detta livet och de som lämnade kvar. Till alla som vaknade upp till en ny verklighet; till alla som har berörts av det som hänt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar