16 augusti 2011

Colors of the day

Det är ett tag sedan jag varit så här inspirerad och ivrig att görna något. Senast var sommarkonferesnen. Idag kan jag igen konstatera att det var bra att vara ledig hela konferensveckan; för jag hade aldrig klarat av att sitta på jobbet 8timmar/dag under den veckan. Det kan jag inte nu heller. Nästan.

Det ända som är annorlunda är att nu har jag inte ledigt och denna gång är det inte en konferens utan det är lägenheten. Ah, den blir så bra! Min ena kämppis har börjat måla, och det ser redan mycket bättre ut. Dessutom var hon och jag ut och köpte färg till köket och hallen idag. Det kommer att bli grymt nice!

Så nu kan jag inte vänta på att klockan ska bli fyra och jag äntligen kan åka från jobbet för att först måla någon timme i lägenheten och sedan hem igen för att försöka packa och fixa så mycket som möjligt inför torsdagens flytt. 

Vi får se hur detta blir, eftersom jag konstaterat att hälften av möblerna kommer jag att skaffa nästa veckas onsdag då jag åker till IKEA, plus att jag ännu inte har hittat någon säng. Suck. Ibland kommer det helt enkelt bara för många motgångar på samma gång, och sedan den där tryckande känslan inom mig som säger mig att något kommer att hända snart. Något svårt/dåligt. 

Men det blir nog bra!
"Never let the fear of striking out keep you from playing the game".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar