21 augusti 2011

Gather your hope for keeping the dream

Jag har ikväll gått omkring på stan med en kavel i högsta hugg. Fast egentligen var jag nog inte så farlig över huvudtaget. Jag hade inte bara rum med kaveln i väskan när jag gick hem från Sannah's där vi (egentligen hon) bakat bullar. 



Utöver det har jag varit på den mest fantastiska gemenskapsdagen tillsammans med församlingen! Genmenskap, lite chill, några lekar, grillad korv, lovsång och lite uppdatering om vad som är på gång i församlingen och ett ord som delades. Mera sådant måste jag nästan säga. 

Dagens problemlösning: För er som bråkar om vilken chipssort ni ska ta. Den ene av er vill ha neutral, den andra sourcream&onion. Lösning: köp neutrala chips och sourcream&onion dipp! Detta tyckte jag var smått fantastiskt när jag kom på det idag.

I övrigt har dagen spenderats åt chill och att ladda upp batterierna. Imorgon är det målning för hela slanten som gäller. Har även hunnit sitta ner och diskutera livet och det gångna året samt framtiden med Sannah nu på kvällskvisten. 

Till sist avslutades dagen med att se den minnescermoni som ordnades i Oslo för offren i terrordådet i Oslo och på Utøya för nu en månad sedan. Sorgen finns kvar. 


En fin dag och en tro på att det kommer att bli en fantastiskt men ganska omvälvande höst. Bara att ta steget ut och lita på att det håller; för det gör det. Varsågod, fram-tiden är din! Tag vara på den tid du har, saker och ting kan förändras väldigt fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar