11 september 2011

This is where I belong

Vilken morgon. Först väcktes man av pastorn, och efter en stund ringer en annan och undrar några saker gällande multimedia. Inte kunde jag sova då mer, jag hade ett möte att ta hand om. Jag fick med andra ord vara EventManager idag igen. Lycka. Och som jag skrev på FB idag: "Wow, tänk att man får va me och bygga i en så fantastisk församling som Sion!"



Predikan idag handlade om generositet. Inspirerande till tusen! Jag vet att jag säger det nästan varje gång, men det stämmer! Om någon vill lyssna på de predikningar jag talar om, klicka här. Där finns många bra predikningar. Lev generöst - du förlorar inget på det, snarare tvärtom.

Den som ger han får. Lev generöst, och du kommer att få allt, och mer därtill tillbaka. Ge en gåva av kärlek och märk att själva gåvan du ger gläder dig. Lägg sedan till glädjen och generositeten man får tillbaka.

The most beautiful things are not seen, but felt by heart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar