12 september 2011

A good choice

Jag har suttit på min första föreläsning och det gav mig direkt flash-backs från gymnasiet. Inte för att FKF där jag gick var ett typiskt gymnasium, men ändå. Jag är tillbaka i skolbänken, bara med lite friare tider men mer ansvar och självständigt arbete. 

Jag är nog nöjd med valet av ämne. Den kurs jag går nu är "introduktion till socialpolitik", och alla frågor, risker, problem, definitioner och allt som föreläsaren drog upp lät så spännande. Ge mig mer, mer, mer! Det blir nog bra detta.

Ikväll har jag träffat finaste S, fixat ihop en hylla, diskuterat och sett regnet ösa ner utanför fönstret. Varit ensam hemma i lite på en timme. Faktiskt ganska skönt. Jag trivs med människor runt mig, men ibland är det skönt att bara vara för sig själv. 



1 kommentar:

  1. Amandadadadaaaa! Är den från ikea? Jag hoppas. för de e precis en sån som jag vill ha, o ja ha försöka titta på näta (okej, int sådär jättesökt) men ja ha bara sitt STOORASTOORA bokhyllor. :)

    SvaraRadera