23 oktober 2011

You pull the curtains from my eyes

Idag då? Nå, vi blandar otur, oflyt, sjuk nacke, sprängande huvudvärk, stress, problem, problemlösningar, EventManager, Sion, ledarsamling och någon film så blir resultatet den 23 oktober. Min 23 oktober 2011. De fyra sista jag nämnde var inte negativa, utan tvärtom, men om man bara ser på resten kan man säga att det inte varit den bästa av dagar. 

Idag har lite otur och oflyt följt mig plus en konstant huvudvärk och en otroligt spänd och öm nacke. Fast jag har varit på möte i Sion idag, och det är alltid en uppsida! Svårt att inte finna massor av glädje i att vara där. Mycket stress och problem här och där även inför mötet idag, men en desto större utmaning att vara EventManager. 

Den kommande veckan ska jag försöka att undvika att klättra på väggarna med de igen frånvarande föreläsningarna i skolan. Ursäkta, universitetet. Jag måste alltså skaffa mig en hobby, förutom det jag gör i Sion. Inte för att jag kanske skulle kalla det en "hobby", det är mer en sak jag gör för att jag verkligen brinner för det och för att jag vill vara med och bygga församlingen och hjälpa människor.

Arbetet i Sion är ett privilegium; tänk att jag fått de uppgifter jag har (och som jag älskar) i en så fantastisk församling med en så varm gemenskap. Det är nåd att få vara med där och tjäna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar