29 oktober 2011

You took my place out of love; You died for me

Idag var det lite omvänt här hemma hos oss. Idag var det jag som steg upp och åkte till skolan medan min kompis fick sova vidare. Det brukar vara andra vägen. Inte idag, på en lördag! Hemska saker. Men, jag åkte till skolan och satt där i 6 hela timmar. Rekord för i höst. Så länge har jag inte varit i skolan sen introduktionsveckorna. 

Resten av dagen har jag tagit det lugnt och njutit av min några-timmars-helg. Jag har sett någon film, konstaterat att två av mina egna filmer saknas, men sedan har jag suttit med 22 levande ljus tända i lägenheten och lyssnat på flera gamla predikningar från Sions hemsida. Speciellt den från igår (fredag) och från EC10 har jag lyssnat på.

Det är bra. Riktigt bra!
Tänk att jag får leva mitt liv just här. Just nu. Tillsammans med de människor jag har runt mig. Det är nåd. Det är lycka. Det är kärleken från min Pappa Gud. 

Andreas Frankner, från EC10
Vännen ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar