16 november 2011

Being sick and being some kind of workaholic

Sjuk igen! Förra året var jag inte alls sjuk, och nu är det redan andra gången i höst! Morr. Jag tycker inte om att vara sjuk, plus att jag planerat jobba en massa idag då jag haft en hel dag ledig! Men nehe, istället har jag varit uppkrupen i soffan större delen av dagen och sett på flera filmer. 

Det som är bra med att vara sjuk är att man kan just slöa bort en dag utan att ha dåligt samvete; men ibland kan jag inte vara sådan. Jag hade planerat in massor idag, men inte orkat med något. Som att åka på morgonbön till Sion som de har varje onsdagmorgon. Bara för att har jag alltid haft föreläsning då, i princip. Men då när man äntligen kan åka så är man skjuk! 

Nåja, jag åkte ändå till Sion på kvällen för att lyssna till Göran Skytte - mycket bra föreläsning (eller vad vi nu kallar det)! En liten promenad men en solstrålen medan vi diskuterade och sedan avslutades dagen med att skriva en essä på ca fyra sidor om mig själv. 

Vet faktiskt inte vad jag ska tycka om att skriva en essä om sig själv på fyra sidor. Idag också träffade jag min ungdomspastor i Sion och han fick in en kommentar om att det nog är på tiden jag får en ledig söndag här nästa vecka och att jag borde börja ta det lite lugnt. Men, jag tycker ju att det är kul och de flesta av gångerna har jag inte något emot att jobba. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar