15 november 2011

The night sky is wonderful this time of year

Ny kursstart idag och jag tror det kan vara en ganska intressant kurs faktiskt. Innan skolan började idag besökte jag min gamla skola, FKF, och det var ganska roligt. En av mina gamla lärare tänkte inte reagera på att jag var där, men sen blev situationen tagen som ur en film. 

Två fina timmar blandat med lite nostalgi och ett litet stygn av saknad (atmosfären, gemenskapen så som den en gång var) innan jag åkte till min nuvarande skola. Ursäkta, universitetet. Efter skolan blev det igen matlagning med Sannah (favorit i repris) och så fortsättning på film-marathon. 

Kvällen avslutades sedan med en skön promenad i den nu äntligen kalla novemberkvällen. Det börjar äntligen bli "riktigt" november-väder. Kyla och riktigt frisk luft. Vinterjackan är nu framtagen på riktigt och snart kanske man får se någon skymt av snö också. Man kan ju alltid hoppas. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar