15 december 2011

There was a Brit, a Dane, an Australian and an American

Spenderade de första timmarna idag med att finslipa min del i vårt grupparbete. Sedan åkte jag till skolan för att äta lunch och sedan sammanställa hela grupparbetet. Träffade en av mina vänner i skolan när jag kom dit så vi åt lunch tillsammans.

Senare hade vi föreläsning eller seminarium där alla grupper presenterade sina arbeten. Allt gick bra och i och med detta så är nu denna kurs avslutad. Ganska skönt nog. Efteråt när jag kommit hem tog jag mig an det växande diskberg (inte riktigt, men om jag inte hade diskat så). 

Kvällen spenderades med min kämppis och vår inneboende danska, Pernille. Först middag på amarillo, med mycket prat och skratt. Plus förstås den otroligt goda maten! Kvällen fortsatte på O'Mally´s där Pernille ville presentera oss för några vänner hon fått under sin tid här i Finland. 

Det blev en riktigt fin kväll med många nationaliteter. Det var en britt, en amerikanska och en australienska. Plus "vår" danska och så var vi tre finlandssvenskar. Där var också irländsk öl upphälld i en främlings glas under bordet och lite biljard. En riktigt rolig kväll hade vi! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar